PAŞI CĂTRE

UN STIL DE VIAŢĂ SĂNĂTOS

 Publish date: 11 January 2017

title

Nutriţia şi medicina zilelor noastre se confruntă cu o răspândire dramatică a bolilor metabolice: obezitatea, diabetul zaharat tip 2, steatoza hepatică, dislipidemiile, sindromul ovarelor polichistice, hipertensiunea arterială şi bolile cardiovasculare aterosclerotice.

Ştiinţa a concluzionat că genetica nu poate explica această explozie a afecţiunilor din spectrul metabolic, în schimb stilul de viaţă modern, “occidental”, a venit, odată cu marile progrese ale tehnicii, şi cu neajunsul vieţii “în viteză”. Mâncăm pe fugă şi improvizat, suntem stresaţi, dormim rău şi stăm prea mult pe scaun sau în faţa unor ecrane.

Un stil de viaţă sănătos presupune în primul rând mişcare. De la mersul pe jos în aer liber până la atât de răspânditele forme de mişcare organizată, activitatea fizică reglează numeroase circuite biologice. În strict tandem, o alimentaţie sănătoasă vine să asigure combustibilul şi materia primă din care sunt construite celulele noastre. Suntem ceea ce mâncăm. Oboseala, insomniile, problemele de concentrare la serviciu, tulburările digestive, durerea de cap şi, mai ales, starea noastră psihică au rădăcini în felul în care ne alimentăm. Nu e nevoie de o armată de specialişti să ne sfătuie să avem un mic dejun sau să mâncăm ordonat şi divers şi să evităm măcar ciugulelile sau sucurile pe care le credem noi rele sau inutile.

Un stil de viaţă sănătos până la capăt înseamnă şi mai mult: lipsa fumatului, un consum cel mult moderat de alcool, o bună gestionare a somnului şi stresului. Orice pas în această direcţie ne va duce către o formă mai bună, mai multă energie pentru provocările vieţii noastre alerte şi, inevitabil, către o viaţă mai plăcută şi sănătoasă.

}