Noile ingrediente

Super sănătoase!

 Publish date: 23 November 2017

title

Există o mare varietate de alimente care au un impact pozitiv asupra sănătății, fiind greu să selectezi doar câteva dintre ele. Plecând de la cercetările recente, am ales 6 ingrediente pe care le vom analiza în funcție de valoarea lor nutritivă: avocado, broccoli, cartof dulce, dovlecel, roșii uscate, pătrunjel și varză Kale. Nu putem stabili un top al preferințelor, toate au proprietăți care merită luate în considerare și îți vor asigura o sănătate de fier!

Ești curios care sunt beneficiile lor asupra alimentației tale?

 

Avocado

Cu un indice ridicat de sațietate, avocado este un fruct extrem de valoros atât nutritiv, cât și în ceea ce privește managementul problemelor legate de excesul de greutate. Poate fi inclus cu succes în alimentația persoanelor supraponderale sau obeze din cauza faptului că oferă sațietate (ține de foame) mai mult decât alte fructe. Pentru 100g oferă doar 160 kcal!

Avocado este o sursă excelentă de vitamina K, vitamina C, vitamina B6, folat, acid pantotenic și antioxidanți.

 

Broccoli

Consumaţi broccoli din belşug!

Sigur ai auzit multe lucruri bune despre broccoli dar știai că pentru 100g oferă doar 34 kcal? Acest lucru îl face demn pentru o alimentație care vizează scăderea în greutate dar și pentru cei ce au nevoie de o bombă de vitamine și minerale: Vitamina A, Vitamina C, Vitamina K, Vitamina E, Vitamina B1, Vitamina B2, Vitamina B6, Folat, Calciu, Fier, Magneziu, Fosfor, Seleniu, Potasiu și Mangan.

 

Cartoful dulce

Deși nu seamănă deloc cu clasicul cartof, cartoful dulce este un aliment care merită să își facă loc în alimentația de zi cu zi pentru faptul că are un conținut de carbohidrați complecși, meniți să elibereze energie treptat celor în necesitate. Ca și conținut de microelemente, cele 100g de cartof dulce conțin 15741 UI de vitamina A, reprezentând 315% din necesarul zilnic și astfel, cartofii dulci protejează vederea și o mențin în parametrii optimi pentru o perioadă mai îndelungată de timp.

 

Dovlecel

Dovlecelul ne asigură necesarul de vitamine și minerale pentru întreaga zi! Este o sursă bună de vitamina A, vitamina C, vitamina B6, folat, fier, magneziu, fosfor, zinc, cupru și mangan. Iar pentru o digestie optimă și un tranzit normal, dovlecelul vine la pachet cu o cantitate însemnată de fibre alimentare şi apă (95%).  Toate pentru doar 21 kcal/ 100g.

În plus, are un coeficient ridicat de nutrienți (86 din 100) datorita proporției de carbohidrați (53%), proteine (31%) și  lipide (16%).

 

Roșii uscate

Roşiile uscate au mai multe kcal per 100grame decât alte legume asemanatoare lor, prin prisma faptului ca sunt deshidratate. Fiind eliminata apa din ele conținutul este concentrat în subsțante nutritive. Pentru 258kcal/100grame oferă 65% din necesarul zilnic de vitamina C, 54% din necesarul de vitamina K, 98% din cel de Potasiu, 92% din cel de Mangan, 71% din cel de Cupru și 50% din cel de Fier. O adevarată bogăție!

 

Pătrunjel

Ştiai că pătrunjelul conţine mai multă vitamina C decât lămâia, portocala sau varza? Este una dintre cele mai populare plante culinare cu proprietăţi asupra organismului, având și un efect hidratant. Pătrunjelul este hrănitor, stimulează sistemul imunitar, îmbunătăţeşte capacitatea de asimilare şi de sintetizare a substanţelor nutritive.

Este o sursă bogată în Vitaminele: A, B1,B2, B3, B5, B6, B9, K, E și minerale: Potasiu, Calciu, Magneziu, Fosfor, Fier, Sodiu.

 

Varza Kale

Încheiem lista alimentelor cu cel mai cunoscut tip de varză pentru proprietăţile sale, varza Kale! Excelentă pentru senzaţia de saţietate pe care o oferă, aceasta este folositoare pentru o alimentaţie echilibrată. Este recomandată persoanelor care doresc să îşi schimbe stilul de viaţă spre unul sănătos.

Este celebră pentru aportul de vitamina K- o vitamină cu rol în coagularea sângelui şi în păstrarea sistemului circulator în parametrii optimi, vitamina C și antioxidanți, magneziu, fosfor, potasiu şi calciu.

 


Iulia Hădărean

Nutriționist-dietetician

 

}