Mituri despre salată, dar și despre sănătate

 Publish date: 11 October 2019

title

Câte idei despre câte diete ai auzit în ultima săptămână? Sau câte noi descoperiri s-au făcut care contrazic ceva ce știai deja? A mânca sănătos nu e mereu egal cu a mânca puțin sau doar salată, a avea poftă de ceva nu înseamnă mereu să alegi un desert și a fi sănătos nu se rezumă la a păstra aceeași alimentație tot anul . 

Vedem câteva mituri despre salată mai ales, alături de sfaturi și idei pentru perioadele care ne pun la încercare, ca cele aglomerate sau de schimbare de anotimp. 

Mituri despre salată pe care le credeai

Vorbeam în alb blog dedicat mâncării fast food și renumelui negativ pe care îl are, despre faptul că studiile contrazic această umbră de negativitate. Într-un studiu publicat de Centrul pentru prevenirea și controlul bolilor din SUA, un adult consumă în medie 11.3% din doza recomandată de calorii prin mâncare fast food

Nu sună deloc îngrijorător. Pentru că toate companiile au început să refacă meniuri, incluzând mai multe opțiuni sănătoase. Așa cum ne-am dorit și noi când am început SaladBox. 

 

Alte mituri, despre salată: 

  1. Dressing STOP - pentru că se spune că sunt pline de grăsimi, așa că renunți la el și odată cu asta renunți la gustul delicios pe care îl întregesc.

Adevărul: Studii făcute de Ohio State University au arătat că a mânca salată proaspătă cu puțină grăsime ajută de fapt corpul să asimileze antioxidanții mai repede și mai bine. Mai ales licopenul din roșii betacarotenul din morcovi și luteina din frunzele de salată. Fără ceva grăsimi, corpul nostru nu ar putea să absoarbă la fel de mulți antioxidanți. Așa că nu renunța la favoritul tău. 

  1. Salatele conțin puține calorii - și de aceea sunt alese în diete. Un mit pentru că așa cum unele lucruri pot avea reputații negative, așa unele reputații pozitive pot să producă un efect invers. Cum? Dacă mănânci salate pentru că ai încredere că ajută la slăbire, dar salata este gândită ca să fie delicioasă ca masă, atunci e ca și cum ai luat o masă cu orice alt fel de mâncare. Nu toate salatele sunt gândite pentru diete, iar calificativul de ”ușoară” nu se aplică fiecărei salate, deși toate sunt sănătoase. 

Vezi mai jos calculatorul nutrițional și gramajul ingredientelor din preparatele SaladBox. 

  1. Salatele pre-preparate au mai puțini nutrienți - sau cum se spune că odată ce ingredientele au stat, au și pierdut valoarea în energie sau nutrienți. Ei bine, adevărul este că toate legumele și fructele pierd din vitaminele solubile în apă imediat ce sunt culese. Dar cum nu sunt singurele componente din salată care sunt recomandate pentru tine, și majoritatea salatelor conțin minerale, antioxidanți, fibre și apă, rămân alegerea cea mai apropiată de natură. 

  1. Verde e natural și cel mai bun pentru tine - salată green, stil de viață verde, case verzi, mașini green. Verde are o reputație foarte bună, dar uneori pe nedrept privează alte culori de aceeași atenție. Faptul că mănânci doar verde nu garantează cu nimic un stil de viață mai sănătos. 

Toate legumele oferă ceva ce ne este necesar. Antioxidanți puternici ca Antocianinele se găsesc în roșul ridichilor, în legumele mov, ca vinetele, sau în roșii. 

Așadar curcubeul legumelor poate rămâne și inspirația ta.

  1. Dacă adaug bacon e ca și cum mănânc un burger - este un mit foarte întâlnit, acela că orice nu este carne uscată nu ajută. Dar chiar dacă baconul nu va câștiga prea curând premii la categoria dietă, trebuie să știți că o feliuță de bacon are aceeași cantitate de grăsimi ca 2 lingurițe de feta sau sâmburi de semințe. Așa că poți să completezi salata cu bacon atâta timp cât complementar alegi castraveți și renunți la crutoane. 

Sfatul nutriționistului: 

”Doar o alimentaţie diversă ne poate aduce toată paleta de nutrienţi de care avem nevoie. Celulele cuprind în structura lor proteine şi lipide iar combustibilul principal al organismului este glucoza din carbohidraţii alimentari. Funcţionarea sistemelor biologice necesită, în plus, componente precum calciu (sistemul osos), fier (circulaţia sângelui), aminoacizi (sistemul muscular, imunitar), grăsimi (sistemul nervos şi endocrin), sodiu şi potasiu (echilbrele fizico-chimice), magneziu, iod, vitamine. Numeroase alte efecte benefice metabolice, digestive sau protectoare se obţin din fibre, probiotice, antioxidanţi şi fitonutrienţi.” Dr. Adrian Copcea, medic specialist nutriționist

Ingredientul săptămânii la Salad Box

Ceapa roșie  - pentru Antocianinele de care vorbeam mai sus, pentru că este cea mai bogată în vitaminele A, B și C. Merge foarte bine la orice fel de salată, dar merge bine și la orice fel de dietă, pentru că e bogată în săruri minerale ca: fosfor, natriu, calciu, magneziu, zinc și fier, acid folic și biotină. Utile când te gândești că au  caracter antibiotic și diuretic.

Așa că alegeți acest dezinfectant natural pentru mesele voastre și combinația ideală. 

 

Image

@tebendina ne-a etichetat într-o minunată postare ce ne face să regretăm trecerea toamnei. 

Folosește #saladboxro în creațiile tale foto de pe Instagram și îți vezi fotografia pe pagina SaladBox.

Gramaj ingrediente și valori nutriționale

Calculator nutrițional - alege din meniu și află ce mănânci 

 

}