Dieta toamna - ce se schimbă, de ce ne e poftă, de ce ne ferim!

 Publish date: 25 September 2019

title

Da, nu e niciun secret că ne pierdem din energie, chiar dacă abia am revenit din vacanțe. Parte e vina soarelui care se ascunde, parte a temperaturilor care se joacă de-a șoarecele și pisica constant cu sănătatea noastră. 

Scad temperaturile, scade pofta de înghețată, de salate de fructe și crește nevoia corpului de ceva. Știm că e nevoie de stat și odihnă, dar mai e un ingredient pe care să îl dai corpului tău ca să se trezească și cheful tău de viață.

Vedem astăzi, cu sfaturi de la nutriționist și ceva opțiuni sănătoase, cum ne scoatem toamna din dulap și ne prefacem că încă e vară, e vară iară!

Dieta toamna - de ce ne schimbăm?

Organismul are două răspunsuri automate la schimbarea de vreme: 

  1. Pentru că toamna este un proces de tranziție de la perioada caldă (vara) la perioada rece (iarna), metabolismul încetinește. Și trebuie să încercăm să ne ajutăm corpul atât pentru acest pas, dar și  pentru a evita creșterea în greutate. Poftele de mai consistent sau mai gras trebuie înlocuite cu un efort suplimentar de a alege cu grijă alimentele. 

      2. Pentru că temperaturile scad, simțim automat nevoia ca alimentele noastre să devină mai calde. E normal, trecem la haine mai groase, preferăm locuri mai retrase, mai cosy, așa că pofta de ceva bun se extinde. Dar în loc să alegem lucruri grase, trebuie să ne concentrăm spre legume la abur, fierte sau gătite încet. 

Pregătirea pentru perioada cu temperaturi scăzute este foarte importantă și este necesar să se facă treptat: încetinirea metabolismului cu aproximativ 5% înseamnă că pentru a conserva nivelurile de energie și căldură, trebuie să fim atenți la alimentele pe care le consumăm.

  Top alimente spre care să te îndrepți în dietă toamna: 

 

  1.     Merele

Merele sunt fructe indispensabile sănătăţii prin conţinutul lor crescut de fibre alimentare, vitamine, minerale şi conţinut caloric scăzut. Pentru că toamna imunitatea scade şi răcelile sunt mai frecvente, consumul de mere poate fortifia sistemul imunitar prin conţinutul într-un antioxidant numit quercetina.

 

  1.     Cartoful dulce

Luna septembrie este luna lui de “prospețime”, căci acum este recoltat. Seamănă cu cartoful obișnuit, dar din punct de vedere nutritional are mai puțin amidon și o cantitate mare de: vitamina A, vitamina C și mangan.

 

  1.     Dovlecelul

Fie că îți place gătit, fie că îți place crud (bucățele în salată sau tăiat fâșii lungi și subțiri ca și spaghetele), dovlecelul are o multitudine de proprietăți pentru care merită consumat acum, proaspăt: multă vitamina C, potasiu, fibre și antioxidanți.

Indiferent de modul de consum al dovleceilor, este necesar să reţinem un lucru foarte important: majoritatea vitaminelor, a mineralelor şi a altor substanţe active (enzime, flavonoide etc.) sunt depozitate în coajă. 

 

  1.     Roșiile uscate

Doar pentru că roșiile proaspete, de grădină, s-au terminat nu însemnă că nu ne mai putem bucura în continuare de ele. Putem să le punem la uscat pe cele rămase și astfel beneficiem în continuare de proprietățile lor: vitamina C, vitamina K, niacină, tiamină, riboflavină și antioxidanți (luteină și zeaxantină). Să nu le omitem conținutul de mangan, cupru, magneziu, fier și fosfor.

 

  1.     Strugurii

Strugurii se recomandă a fi consumaţi zilnic, întrucât sunt bogaţi în fitonutrienţi, cum ar fi antioxidanţii polifenolici (chercetina şi resveratrol). Aceştia protejează inima şi sistemul cardiovascular prin reducerea riscului de apariţie al cheagurilor de sânge sau agregarea trombocitelor. Pentru a beneficia la maxim de calităţile lor, consumaţi-i proaspeţi, culeşi direct din viţa de vie și cu tot cu coajă. 

Sfatul nutriționistului pentru dietă toamna: 

Putem opta, alături de fructele și legumele de mai sus, pentru o varietate de salate cu un conținut scăzut în calorii: ex. GreenBox, Most Wanted etc. Recomand și o supă-cremă, ideala pentru acest sezon. Îți recomand supa-cremă cu ingrediente proaspete în acest sezon, cum ar fi supa cremă de dovlecel, supa crema de roșii sau supa cremă de dovleac.”” - Iulia Anda Hădărean - Nutriționist-dietetician 

Image

Pe @saladboxlyon mergem astăzi, la cea mai nouă locație Salad Box. Al treilea cel mai mare oraș din Franța, celebru în Europa pentru Festivalul Luminii (‘Fête des lumières’) este cea mai nouă gazdă a Salad Box. De astăzi ne găsiți în orașul în care puteți vedea unica și spectaculoasa confluență a râurilor Rhône și Saône.

Arată-ne și tu poza ta!

#SOCIAL: Folosește #saladboxro în creațiile tale foto de pe Instagram și îți vezi fotografia pe pagina SaladBox.

Gramaj ingrediente și valori nutriționale

Calculator nutrițional - alege din meniu și află ce mănânci 

}