Dieta studenților: de acasă, de ajutor și de evitat

 Publish date: 02 October 2019

title

Se vede în jur că e toamnă, după mulțimea de frunze și mulțimea de studenți, și ei câtă frunză și iarbă. Mai ales în centrele universitare din țară, semnele de toamnă includ și acest element, al forfotei tinerilor care se întorc la școală. Și se mai întorc la cămine, la cozile din zonele de food court și la un stil de viață pe repede înainte. 

Azi vorbim despre câteva elemente din dieta vieții de student, ce o determină și de ce uneori e nocivă sănătății. Dar și cum poate să fie simplu, rapid și ieftin adaptată ca să fie de ajutor în efortul de zi cu zi.   

Dieta studenților și regulile ei

Corpul uman are nevoie de 3 mese principale pe zi iar între ele de ajutor ar fi să includem două gustări. De cele mai multe ori însă, aceste două gustări sunt singurele aporturi de hrană pentru studenții ocupați. 

 

 

Pachetele de acasă, pe care fie le așteaptă fie le primesc pentru că părinții se gândesc la ei, nu fac decât să contribuie la o alimentație haotică în cazul studenților. Pentru că de obicei se trimit alimente grase, care se mănâncă repede și cu poftă. Iar aceste perioade de extra saturație, urmate de perioade de alimentație nesusținută caloric, nu face decât să dezechilibreze organismul. 

O repartiţie optimă a meselor pe parcursul unei zile poate avea rezultate pozitive asupra greutăţii şi a stării de sănătate. 

Programul de școală este complex și aglomerat, dar încearcă să îți faci timp pentru a sta jos cu o porție de orice dimineața, la prânz și seara.

 

Iar la gustări să incluzi ceva simplu de luat la tine, de exemplu fructe de sezon (mere, pere, struguri, prune etc.)

Cum mâncăm în studenție:

  • Prima masă a zilei este şi cea mai importantă, ea furnizându-ne energia necesară pe tot parcursul zilei pe băncile facultății. Acesta poate fi luat atât la pachet, înainte de pleca la ore, cât și la facultate (sub forma unui sandviș cu pâine integrală sau un wrap cu pui și legume)

 

 

  • Este important să nu sărim peste masa de prânz, mai ales dacă stăm multe ore la facultate. Absenţa mesei ne va scădea glicemia din sânge şi astfel ne vom pierde capacitatea de concentrare de care avem mare nevoie.
  • Ultima masă a zilei trebuie luată cu cel puţin 2-3 ore înainte de somn, din cauza faptului că alimentele trebuie să se digere până când intervine odihna de noapte. Se pot consuma legume, fierte sau crude ca și salată, carne, produse lactate şi este indicat să evităm carbohidraţii rafinaţi (dulciuri, prăjituri, produse de patiserie). 

Cele mai nesănătoase obiceiuri în studenție: 

  • Mesele haotice și în picioare
  • Consumul de produse de patiserie în exces
  • Lipsa micului dejun 

Un studiu realizat de Universitatea din Oregon arată că studenții au obiceiuri alimentare extrem de nocive și mănâncă foarte puține fructe și legume, iar 30% dintre caloriile pe care le ingerează zilnic provin din alimente bogate în grăsimi saturate, periculoase pentru organism. (Raluca Mateescu pentru slabsaugras.ro)

Sfatul nutriționistului pentru dieta studenților: 

”Se pot consuma carbohidraţi, de preferat integrali, pentru că organismul nostru are nevoie constant de energie în perioada facultății, pentru a duce ziua până la capăt. Alegeți pâine integrală, paste integrale, orez integral și înlocuiți alimentele fast food cu un consum constant de carne albă, slabă (pui, curcan, peşte) chiar şi vită, combinate cu legume, cartofi sau orez, precum şi supe sau ciorbe. Legumele trebuie să fie prezente la fiecare masă, sub formă de ciorbe sau salate.” - Iulia Anda Hădărean - Nutriționist-dietetician 

Ingredientul săptămânii la Salad Box

MIX semințe - pentru că ai nevoie în fiecare zi de facultate de un aport instant de Omega 3. Pentru întărirea imunității fix în perioada de start facultate, care este și perioada de start răceli și gripe, pentru aportul benefic asupra sistemului nervos și reglarea tensiunii, consumă zilnic un mix de semințe, fie ca snack, fie în salata noastră YOU+ OMEGA 3 (CU BABY SPANAC). Alături de mixul de semințe, altă sursă de omega 3 este somonul afumat. Iar alături de Roșii , Dovlecel Zucchini, Cartof dulce , Mozzarella perle, Avocado , Pătrunjel , Baby Spanac, va face cel puțin una dintre mese să fie cea de care ai nevoie ca să mai stai la un curs. 

Image

@saladboxromania redistribuim fotografiile tale Insta inspirate. Folosește #saladboxro în creațiile tale foto de pe Instagram și îți vezi fotografia pe pagina SaladBox.

Gramaj ingrediente și valori nutriționale

Calculator nutrițional - alege din meniu și află ce mănânci 

}