Dan Isai, CEO Salad Box a primit premiul
Emerging Entrepreneur Of The Year 2015
Publish date:
11 January 2017
Salad Box este al treilea lanț de fast-food ca mărime în România după McDonald’s și KFC. În 2015, veniturile Salad Box se așteaptă să ajungă la 14 milioane EUR, după ce în 2014 compania a înregistrat vânzări de 8,6 milioane EUR. Creșterea rapidă se va axa atât pe piața internă, cât și pe extinderea în afara țării, Salad Box fiind deja prezentă pe piețele din Ungaria și Germania.
Salad Box a început cu o echipă pe care Dan o număra pe degetele de la mâini, dar a ajuns să coordoneze în doar trei ani o echipă extinsă. Deși dimensiunea companiei a evoluat, Dan a păstrat o relație apropiată cu oamenii din firmă, indiferent de ierarhie, ceea ce a facilitat transmiterea viziunii sale către angajați și încrederea în această idee.
În 2015, veniturile Salad Box se așteaptă să atingă 14 milioane EUR, formate din vânzări de produse cu un preț mediu de 3,5 EUR. În 2014, grupul Salad Box a înregistrat vânzări de 8,6 milioane EUR, reprezentând peste 100% creștere față de anul 2013. În prezent Salad Box este al treilea lanț de fast-food ca mărime în România după McDonald’s și KFC, iar potențialul estimat de Dan Isai se situează la 60 de locații. Dan a început deja și extinderea în afara țării: în Ungaria cu patru locații și Germania cu un restaurant. De asemenea, de curând a început un proces de rebranding, sub sloganul „food is life, make it good”, care, spune Dan, transmite mesajul către clienți „ai grijă ce ingrediente îți alegi și ce mănânci, pentru că ele înseamnă viață”, iar către angajat: „dă-ți silința să iasă bine salata, pentru că înseamnă viață”. Creșterea rapidă a Salad Box a fost susținută din fonduri proprii ale asociaților și din profitul reinvestit: “Am reinvestit tot profitul. Acum stau împreună cu soția și cele două fiice în chirie, nu avem casă cu piscină, pentru că am reinvestit totul”, spune Dan.
Student fiind încă, Dan a început să meargă la lucru în vacanțe în America, Italia și Australia. Contactul cu alte civilizații, cu medii de lucru și idei de business diferite, l-au ajutat pe Dan să-și extindă orizonturile ca viitor om de business. De altfel, ideea Salad Box i-a venit când lucra în Australia. Dar, înainte de Salad Box, în 2008, a deschis o firmă de publicitate, într-o perioadă când firmele încercau să taie din costuri, cele cu publicitatea fiind printre primele reduse. Din experiența respectivă, omul de afaceri a învățat cât de mult contează ca momentul de lansare a unui business să fie cel oportun. Cu lecțiile învățate din afacerea anterioară și cu experiență relevantă de business acumulată la doar 26 de ani, Dan Isai a pus bazele afacerii cu ajutorul familiei și prietenilor, afacere care a crescut ca Făt-Frumos, pe fondul preocupărilor tot mai mari ale consumatorilor pentru o alimentație sănătoasă. “Fiecare face ce vrea în viață sau își conduce business-ul cum vrea, dar o face doar o singură dată. E important ce lași în spate. E important impactul pe care business-ul îl are în societate. Pentru mine e important că oamenii au în sfârșit un loc unde să vină să mănânce sănătos la un preț accesibil și faptul că numărul acestora crește în continuare.” Fiind un concept nou, acesta presupune și educarea oamenilor, motiv pentru care compania susține periodic activități cu caracter sportiv sau acțiuni în care alimentația ocupă un rol central. Dan Isai a inițiat numeroase campanii de responsabilitate socială derulate sub emblema Salad Box, prin care s-au organizat inițiative de încurajare a copiilor de grădiniță să consume fructe și legume proaspete. De altfel, Dan este Ambasador Jamie Oliver în România. Acest statut presupune apartenența la un program internațional de conștientizare a rolului unei alimentații sănătoase asupra calității vieții și implicarea activă în campanii de educație alimentară.
https://www.eyromania.ro/eoty/antreprenorul-anului/finalist/dan-isai