Dieta pe culori sau distracție pe culori, propuneri pe final de vară!

 Publish date: 27 August 2019

title

Dieta pe culori este o dietă renumită despre care auzi des, dar despre care nu vom vorbi azi. Nu e vorba despre cum poți slăbi sau cum să ții această dietă. Mai degrabă, avem o propunere despre ce înseamnă culoare când vorbim de alimente și cum poate un joc de-a culorile să te ajute pe tine și familia ta. 

Și îți oferim câteva idei, sfaturi și trucuri care să facă din alimentație ceva fun, numai bun de refăcut pofta pe căldura asta. 

Atât pentru tine, cât și pentru cei mici, jocul de-a culorile poate fi o ultimă activitate amuzantă, de familie, pentru finalul de vară.  

Joaca de-a culorile, cu mâncarea sănătoasă

În articolul de săptămâna trecută, cu 5 idei de activități de vacanță pentru familia ta, am amintit și sfatul nutriționistului pentru a începe formarea educației alimentare. 

Unul dintre jocurile educative care să îi formeze celui mic obiceiuri sănătoase este umplerea coșului de cumpărături împreună și jocul alimentelor. 

Image

Așadar, să vedem ce povești educative poți să îi spui dacă încerci alături de noi jocul culorilor în alimente sănătoase. 

Culorile sau pigmenții care îi găsim în alimente reprezinta o clasă de substanțe foarte benefice organismului: Antioxidanții. 

Aceștia sunt molecule care inhibă oxidarea (degradarea) altor molecule. Oxidarea este o reacție chimică care poate produce radicali liberi, substanțe dăunătoare, ducând la reacții în lanț care pot distruge celulele de care noi avem nevoie.(O mică lecție de chimie nu strică niciodată!)

Culori de vară pentru diete benefice:

  1. ROȘU (antioxidant licopen): îl găsim în cantități mari în roșii, ardei roșu, cireșe, zmeură, măr roșu etc. 

Image

Licopenul ajută la prevenirea afecțiunilor cardiovasculare. Așa că poți alege aceste ingredienta la următoarea ta salată personalizată. 

2. PORTOCALIU (antioxidant Beta-Caroten): îl găsim în cantități mari în morcovi, portocale, dovleac, cartofi dulci etc. Principalul rol al Beta-Carotenului este de a îmbunătăți funcția vizuală.

Image

3. VERDE (antioxidant clorofilă): îl găsim preponderent în spanac, rucola, salată verde, pătrunjel etc. Clorofila ajută la oxigenarea sângelui și crește producția de celule roșii. Astfel, având în vedere că hemoglobina transportă oxigenul, o creștere a producției de celulele roșii nu face decât să aducă beneficii întregului organism, cu precădere inimii.

Image

Alege așadar plus de verde la salată sau un boost de verde, cu o supă cremă de spanac. 

4. ALBASTRU/VIOLET (antioxidanți antociani): îi găsim în struguri, fructe de pădure (mure, coacăze negre, afine), vinete etc. 

Deși datele epidemioligice nu sunt abundente, există rapoarte care pun în evidenţă efectul benefice ale antocianilor în mai multe părţi ale organismului, inclusiv asupra ochilor şi nivelului nervos central.

Image

Din păcate, cu toții sunt expuși la radicalii liberi ce apar din oxidarea celulelor și avem nevoie de antioxidanți, mai ales dacă ești în aceste situații care cauzează sau conțin radicali liberi:

-       Ești expus la agenți poluanți: toxine din mediu (tutun, alcool, poluare)

-       Consumi alimente procesat frecvent

-       Corpul tău degradează diferite medicamente 

 Corpul procesează natural zaharurile din sânge pentru energie și eliberează enzime necesare pentru degradarea lor. Chiar dacă este un proces natural, prin el se produc radicali liberi. 

 

Sfatul nutriționistului pentru dieta în familie și în culori: 

”Corpul nostru nu este fără de apărare în fața acestor radicali. El luptă de mult timp pentru acest atac neobosit, folosind antioxidanții pentru “stingerea” radicalilor, la fel cum și focul are puterea de a stinge apa. Antioxidanții previn corpul de la distrugerea de către aceste molecule invazive denumite radicali liberi. Cea mai bună sursă de antioxidanți este cea din alimentație, unde ei se găsesc în cantități optime și se preferă ca și sursă legumele și fructele. Cele mai bune exemple de antioxidanți: Beta-carotenul, luteina, licopenul, seleniul, vitamina A, vitamina C și vitamina E.” 

Informații oferite în sprijinul articolului, de Iulia Anda Hădărean - Nutriționist-dietetician 

Ingredientul săptămânii la Salad Box

Dovleac - pentru că este atât de versatil și de la supe la prăjire, coacere și prăjire, devine ceva delicios în fiecare formă. L-am ales pentru substanțele lui nutritive: luteina, alfa şi beta-carotenul, și desigur acizi grași esențiali omega-3 și omega-6 și vitaminele B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E, T, K. 

Dar este vedetă săptămâna aceasta și pentru că vine toamna și are culoarea care ne amintește de acest anotimp. 

Image

 

@periplesdezoha a etichetat Salad Box pe Instagram și ne-a plăcut foarte mult. 

Arată-ne și tu culoare ta de mâncare preferată și cum se combină pentru tine acestea. 

#SOCIAL: Folosește #saladboxro în creațiile tale foto de pe Instagram și îți vezi fotografia pe pagina SaladBox.



Gramaj ingrediente și valori nutriționale

Calculator nutrițional - alege din meniu și află ce mănânci 

}