Iarna vine, toamna trece - 5 sfaturi și alimente pentru sezonul rece

 Publish date: 11 October 2019

title

Toamna e bogată, atât în alimente de toate culorile, cât și în zile cu soare, încă destul de potent să ne încălzească.

Am vorbit în blogul Dieta de toamnă despre ce ne cere corpul, ce am început să introducem în meniu și de ce. 

Aici poți citi despre beneficiile dietei și alimentele de toamnă pe care le recomandă nutriționiștii. 

Dar imediat ne pregătim de o scădere accelerată a temperaturilor. 

Să însemne asta că vom slăbi sau ne vom simți slăbiți? 

O scădere a temperaturii corpului stimulează pofta de mâncare și putem experimenta o senzație de foame mai accentuată. Mâncarea alimentează “cuptorul” nostru intern, generează căldură și ne ajută să ne încălzim corpul. Așa că uite cum te poți adapta, fără să riști să pui în greutate sau să îți scadă entuziasmul. 

Alimente și schimbări de dietă pentru sezonul rece

Cele mai bune alimente, conform sfaturilor primite de la Iulia Hădărean, Nutriționist-dietetician, sunt:

  1. Somonul: conține triptofan, un precursor al serotoninei, un neurotransmițător asociat cu reglarea dispoziției. Avem nevoie de acest lucru iarna!

2. Clementinele: cele mai îndrăgite fructe iarna, bogate în vitamina C și fibre, Calciu, Magneziu, Fosfor și Potasiu.

3. Ceapa roșie: de care vorbeam în blogul cu mituri despre salate și pe care ți-o recomandăm pentru antocianinele pe care le conține și vitaminele A, B și C și pentru că e bogată în săruri minerale ca: fosfor, natriu, calciu, magneziu, zinc și fier, acid folic și biotină. Utile când te gândești că au caracter antibiotic și diuretic.

 

4. Cartofii dulci: bogați în vitamina A, carotenoizi și fibre.

5. Conopida: un membru al familiei de crucifere, cu conținut crescut de fitonutrienți (antioxidanți), vitamina A, vitamina C, vitamina K, Potasiu, Magneziu și Mangan.

Salatele pe care ți le recomandăm pentru perioada ce vine și care conțin deja aceste ingrediente:

  1. YOU+ OMEGA 3 ce conține: Somon afumat, Roșii , Dovlecel Zucchini, Cartof dulce , Mix semințe, Mozzarella perle, Avocado , Pătrunjel , Baby Spanac
  2. YOU+ VITAMINE ce te încântă cu Salată verde , Brânză Halloumi, Broccoli , Mandarine compot, Măr, Mozzarella perle, Avocado , Merișoare confiate.
  3. ATHENA cu Double Cream, Salată verde , Castravete , Ceapă roșie , Măsline negre, Roșii

Dar ingredientele de mai sus poți să le adaugi în alimentația ta, la salata personalizată pe care o creezi sau la snacks la birou sau acasă. 

Temperaturile scăzute sau vremea rece nu crește nevoia de calorii în sine. Nu ardem calorii suplimentare decât dacă temperatura corpului scade atât de mult încât începem să tremurăm. Greutățile pe care le întâmpinăm iarna se rezumă în principal la consumul de legume și fructe, destul de redus în această perioadă. Disponibilitatea acestora scade și astfel suntem nevoiți să căutăm alternative.

Pentru a respecta indicațiile de 5 porții de legume și fructe pe zi, putem să:

  • consumăm varianta lor congelată. Legumele și fructele congelate sunt o opțiune sigură, își păstrează bine cantitățile de vitamine și minerale și nu prezintă adaos de conservanți, arome sau alte substanțe.
  • adăugăm murături. Legumele murate (castraveți, conopidă, gogoșari) prezintă o alternativă în acest sezon la cele proaspete.
  • alegem legume de sezon. Se preferă rădăcinoasele, cum ar fi: păstârnac, pătrunjel, sfeclă, morcovi, cartofi etc.
  • alegem fructe de sezon. Se preferă citricele: portocale, mandarine, clementine, kiwi, pomelo, grapefruit, rodie etc.

Sfatul nutriționistului: 

”Efectul de încălzire generală a alimentelor este cunoscut sub numele de termogeneză (adică producere de căldură). După de consumăm alimente, timp de 30-60 de minute, corpul generează cu aproximativ 10% mai multă căldură decât atunci când avem stomacul gol. Acest metabolism ceva mai crescut provine în principal din energia eliberată din timpul digestiei. Prin urmare, mâncarea nu furnizează doar combustibil pentru corp dar de asemenea crește și producția de căldură. Așadar nu ratați mese în perioada de rece. ” Iulia Anda Hădărean - Nutriționist-dietetician 

Image

 @denisse.bloom exprimă prin această fotografie un #mood ce ne e cunoscut când pleacă temperaturile mari și vine iarna. Dar hei, măcar să mâncăm ceva yummy. 

Folosește #saladboxro în creațiile tale foto de pe Instagram și îți vezi fotografia pe pagina SaladBox.

Gramaj ingrediente și valori nutriționale

Calculator nutrițional - alege din meniu și află ce mănânci 

}