SASE ANTREPRENORI ROMÂNI AU DEZVOLTAT SALADBOX

O RETEA DE 25 DE RESTAURANTE CU SALATE DIN LEGUME – ZIARUL FINANCIAR

 Publish date: 11 January 2017

title

La doi ani de la înfiinţare, SaladBox – un brand de restaurante pus pe picioare de şase antreprenori din Cluj, Mureş şi Sălaj – a ajuns la o reţea de 25 de unităţi în toată ţara şi 250 de angajaţi. „SaladBox s-a născut din dorinţa de a oferi o alternativă mâncării de tip fast-food”. Aşa începe descrierea afacerii pe care a pus-o pe picioare în aprilie 2012 împreună cu alţi tineri Dan Isai, 27 de ani, cel care acum conduce SaladBox din funcţia de CEO.

În restaurantele SaladBox se găsesc produse precum salate din legume cu diferite sortimente de carne, supe cremă, deserturi, fresh-uri sau limonade.

„Salata ca produs principal este o noutate, dar în acelaşi timp şi o necesitate în România, având momentan un «tiraj» de peste 170.000 de salate vândute lunar, 25.000 de supe cremă şi multe produse complementare”, spune Dan Isai, absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Economice şi fost director al unei sucursale a băncii UniCredit din Cluj.

Brandul SaladBox este controlat prin patru firme: Salad Box, Bio Box, Strident Team SRL-D şi Emma Salad SRL-D. Ultima este cea care deţine primul punct de lucru al acestui brand în Iulius Mall din Cluj-Napoca şi drepturile privind franci­zarea brandului. Cea mai mare dintre ele este Emma Salad, care anul trecut a încheiat cu afaceri de 2,7 mil. lei, un profit de circa 190.000 lei şi 22 de angajaţi, conform datelor de la Ministerul de Finanţe.

Acţionarii acestor com­pa­nii sunt Dan şi Doroteea Isai, familia Lar şi alţi doi antreprenori.

Investiţia iniţială pentru primul punct, mai mic ca dimensiuni, a fost de aproxi­mativ 20.000 de euro situat în Iulius Mall Cluj-Napoca.

În prezent, SaladBox este prezent în 25 de locaţii din 13 oraşe, dintre care 12 în franciză. În Bucureşti, compania are restaurante în mallurile Promenada şi Afi Cotroceni.

„Evoluţia companiei s-a simţit şi pe plan investiţional, astfel încât unele puncte de lucru au depăşit suma de 120.000 de euro.“
Deşi mâncarea sănătoasă creşte din ce în ce mai mult, antreprenorii s-au confruntat cu probleme legate de mentalitatea românilor, de a privi salata ca fiind masa principală şi nu un produs adiacent. Totodată, Isai spune că au probleme cu angajaţii, în special în zona Banatului datorită faptului că oamenii sunt nestatornici.

Dan Isai conduce compania din funcţia de CEO, în timp de Radu Lupaş, care este şi acţionar, este director de operaţiuni (COO). „Cifra de afaceri lunară a brandului SaladBox este de circa 570.000 de euro, astfel că la structura actuală închidem anul financiar cu o cifră de afaceri de 6,5 mil. euro, fără a lua în considerare alte potenţiale deschideri până la finalul anului.“
Conducerea companiei afirmă că până la finalul anului speră să aibă 35 de restaurante. Totodată, planurile de dezvoltare ale antreprenorilor vizează şi deschiderea de restaurante în alte ţări.

Cât despre acordarea francizei Saladbox, Isai spune că aceasta este condiţionată mai mult de valorile persoanei francizate şi mai puţin de partea financiară. „Partea financiară a francizei implică un cost iniţial cuprins între 5.000 şi 10.000 de euro şi o redevenţă lunară din cifra de afaceri a francizatului. În momentul de faţă în România au fost acordate 12 francize îşi câteva sunt în stadiul de semnare”

Sursa articol: https://www.zfcorporate.ro/un-start-up-pe-zi/sase-antreprenori-romani-au-dezvoltat-saladbox-o-retea-de-25-de-restaurante-cu-salate-din-legume-12795974

 

}